Cum ar fi sa catigi 200, 300 sau chiar 2000 de euro (in sezonul rece) pe luna, din vanzarea lumanarilor decorative produse la domiciliu?
Departe de a fi un vis irealizabil, confectionarea de lumanari artizanale reprezinta o afacere profitabila si mai putin complicata decat ar parea la prima vedere.
Daca ti-am starnit interesul si vrei sa stii mai multe despre aceasta idee de afaceri la domiciliu, atunci citeste cu atentie randurile urmatoare.
De ce ai nevoie pentru a te apuca de treaba?
In primul rand de autorizatiile legale, asta inseamna ca fie iti desfasori activitatea ca SRL, PFA sau AF (Asociatie Familiala).
Apoi ai nevoie de un spatiu adecvat, un mic atelier in care vei produce efectiv lumanarile. Materia prima consta in ceara, vopseluri speciale, ata, eventual esente parfumate.
Vei lucra cu temperaturi ridicate, deci vei avea nevoie de ustensile speciale, precum si de elemente de protectie: salopeta, manuri, ochelari etc.
Toate astea inseamna o investitie initiala de cateva mii de euro.
Dar dincolo de bani si de materiale, vei avea nevoie de pasiune pentru ceea ce urmeaza sa faci. Lumanarile decorative pot lua o varietate foarte mare de forme si culori.
Originalitatea, talentul si inventivitatea, conteaza foarte mult intr-o astfel de afacere, ele pot face diferenta in fata concurentei si pot face ca produsele tale sa se vanda ca painea calda.
Cine le-ar cumpara?
O multime de clienti! De la persoane fizice care vor sa faca un cadou deosebit, sau care au nevoie de lumanari de nunta, de botez sau pur si simplu de lumanari parfumate, decorative, pana la hoteluri, restaurante si terase.
Lumanari decorative veti mai gasi si prin saloanele de cosmetica, spitale si alte institutii si spatii publice.
Daca arunci o privire prin magazine in preajma sarbatorilor de iarna, vei vedea ca o astfel de lumanare se vinde si cu 40-50 de lei, in functie de cat este de complicata si mai deosebita.
Care este profitul?
Cum spuneam, investitia initiala te poate ajunge la cateva mii de euro (daca ai o stupina si iti produci ceara singur, poti scapa mult mai ieftin in ceea ce priveste materia prima), dar ea poate fi amortizata din primul an.
In lunile de iarna vanzarile pot genera aproape 3 000 de euro, scazand pana la cateva sute de euro pe luna in restul anului.
Cum te promovezi?
Poti sa ai cele mai bune produse, daca lumea nu stie de ele, nu va avea cum sa ti le cumpere. Pentru a te face cunoscut ai nevoie de promovare. Aceasta poate lua o multime de forme: un site si o pagina de Facebook, anunturi la mica publicitate locala si, cel mai important, intelegeri cu proprietarii de magazine pentru a reusi sa-ti pui marfa pe rafturile lor.
Inscriptionarea lumanarilor cu logo-ul si adresa ta, reprezinta un alt truc de marketing la care apeleaza majoritatea producatorilor.
De asemeni cauta sa participi la targurile de specialitate si sa ai contacte cu cat mai multe persoane in domeniu. Nu strica nici pliantele si fluturasii trimisi unor restaurante, hoteluri, sau chiar persoane fizice inaintea sarbatorilor de iarna.
In linii mari, acestea sunt principalele elemente ale unei afaceri cu lumanari decorative. Restul depinde de pasiunea ta pentru realizarea acestor produse si de dorinta de a invata lucruri noi, precum si de curajul de a-ti asuma unele riscuri, fara de care nu poate exista nicio afacere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu